پارک علم و فناوری

پارک علم و فناوری استان سمنان

بخش‌های جشنواره:

1- اپلیکیشن در حوزه تجارت الکترونیک:

تجارت الکترونیک یا کسب و کار مجازی، به کلیه فعالیت های تجاری با استفاده از شبکه های ارتباطی کامپیوتری، به ویژه اینترنت اطلاق می شود.  در واقع تجارت الکترونیک به نوعی تجارت بدون کاغذ و بيشتر با هدف‌ شناخت‌ الگوهاي‌ جديد تجارت‌ و ارتباطات‌ موجود در محيط‌ الكترونيكي‌ و با استفاده از نرم افزارهای موجود است.

به وسیله تجارت الکترونیک، تبادل اطلاعات، خرید و فروش آنلاین و اطلاعات لازم برای حمل و نقل کالاها با زحمت کمتر و تبادلات بانک با شتاب بیشتر انجام خواهد شد. شرکت ها برای ارتباط با یکدیگر، محدودیت های فعلی را نخواهند داشت و ارتباط آن ها با یکدیگر ساده تر و سریع تر صورت گرفته علاوه بر آنکه ارتباط فروشندگان با مشتریان می تواند به صورت یک به یک با هر مشتری با هزینه ای کم باشد.

اپلیکیشن هایی که به این جشنواره ارسال شوند لازم است، دارای زیر ساخت تجارت الکترونیک بوده یا به بیان واضح تر مجموعه ای از فناوری های مخابراتی پردازش و ذخیره داده ها در ارتباط با بازارها،  سازمان ها، مشتریان، واسطه ها و سیستم های پرداخت الکترونیکی باشند .

به عنوان نمونه می توان به زمینه های تعریف شده زیر در این حوزه اشاره نمود:

-       خرید و فروش فروشگاهی شامل خرید و فروش هر گونه کالا  یا  خدمات

-        دریافت و ارایه خدمات آنلاین (برخط) شامل ارایه هر گونه اطلاعات بسته به نیاز افراد مانند نرخ طلا، ارز، سهام ، بورس و ....

-       ارایه خدمات به مشتری مانند سرویس های نوبت دهی یا رزرو خدمات برای مراکز عمومی شامل بیمارستان ها ، بانک ها، هتل ها ، رستوران ها  و ...

-       ارایه کلیه خدمات بانکی مانند موبایل بانک ها و ....

-       ارایه خدمات تبلیغات و اطلاع رسانی جهت فروش محصولات و ...

-       و سایر زمینه ها

 

2- اپلیکیشن در حوزه آموزش:

مجموعة فعاليت هاي هدف­مند است كه در خدمت پرورش، یادگیری و كارآموزي قرار مي گيرد. به عبارت دیگر جريان آموزش، شامل محتوا، جهت و تأكيدهاي خاص است كه طي اين جريان ، معلومات در ذهن فرد جايگزين شده و با آگاهي­هاي قبلي وي تلفيق و در نتيجه در رفتار و نحوة ديد فرد تغييراتي به وجود مي‌آورد. اپلیکیشن­های ارایه شده به دبیرخانه جشنواره در حوزه آموزش، باید مشتمل بر کليه فعاليت­هاي هدفمندي باشند كه براي ايجاد يادگيري صورت مي گيرند. اين فعاليت ها مي توانند از راه دور انجام گرفته و كنش متقابل را از طريق ایجاد ارتباط  متقابل با هر وسيله و یا نرم افزاری ممکن ساخته همچنین  شامل طراحی یک جریان آموزشی به طور سیستماتیک و اجرای آن برای آموزش باشند.

به عنوان نمونه می توان به زمینه های تعریف شده زیر در این حوزه اشاره نمود:

-       آموزش با استفاده از کتاب، مجله ، Ebook و ....

-        ارایه خدمات آموزشی با استفاده از فیلم، تصویر، عکس و کلیه نرم افزارهای چند رسانه ای  

-       ارایه کلیه خدمات کمک آموزشی در فضای مجازی

-       سایر زمینه ها

 

3- اپلیکیشن در حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی و ارتباطات:

با استفاده‌ي روزافزون از گوشي‌هاي هوشمند امروزه مي‌توان به‌طورجدي بر روي اطلاع‌رساني از طريق نرم‌افزارهاي موبايل برنامه‌ريزي نمود، زیرا اپلیکیشن­ها روز به روز تاثیر بیشتری و موثرتری بر آینده می­گذارند.

اپلیکیشن­های ارایه شده به دبیرخانه جشنواره در این حوزه باید حاوی مفاهيمي نظير انتقال و انتشار آگاهي و انديشه ها، اطلاع رسانی، نظر سنجی و ارتباط با اعضا بر روی بستر موبایل  و ... باشند.

به عنوان نمونه می توان به زمینه های تعریف شده زیر در این حوزه اشاره نمود:

  • معرفی محصول و یا خدمات یک شرکت، موسسه و یا هر بنگاه و در ارتباط قرار دادن مشتری و خریدار
  • ارایه اخبار مراکز علمی، پژوهشی، سیاسی و.... به مخاطبین
  • سایر زمینه ها

 

4- اپلیکیشن در حوزه بازی های فکری:

بازی های فکری، بازی‌هایی هستند که بر اساس فکر و تمرکز انسان انجام گرفته  و هدف آن­ها افزایش خلاقیت، پویایی ذهن،  قدرت تفکر و تمرکز ، سطح اطلاعات و دانسته های فردی بوده  و به نوعی به چالش کشیده شدن ذهن مخاطب بیانجامد.

از جمله بازی­ های فکری میتوان به  پنتاگو، شطرنج، نرد، فکر بکر، سودوکو، جدول ، مکعب روبیک و بازی و ریاضی... اشاره کرد.

 

 

سطوح ارزیابی اپلیکیشن های ارایه شده:          

سطح 1: ایده (تنها شامل شرح علمی باشد)

سطح 2: الگوریتم و فرمول نویسی (روندنما یا فلوچارت)

سطح 3: قابل آزمایش بودن (امکان آزمون اولیه)

سطح4:انتشار اپلیکیشن، نسخه نهایی (اثبات عملکرد در شرایط واقعی)

سطح5:بازخورد اپلیکیشن پس از انتشار در فضای مجازی

سطح 6: توسعه اپلیکیشن (ارایه نسخه های جدید)

سطح 7: توسعه اقتصادی اپلیکیشن (فروش مستقیم و غیرمستقیم در فضاهای مجازی)

 

 نکات مهم:

1- لازم است اپلیکیشن های ارایه شده حداقل سطح 3 را دارا باشند.

2-  در نظر گرفتن شرایط سنی برای شرکت جشنواره الزامی است. (در صورت ارایه طرح به صورت فردی سن ارایه دهنده حداکثر 30 سال و در صورت ارایه به صورت گروهی سن سرگروه حداکثر 30 سال باشد)

3 - از تاریخ ارایه اپلیکیشن به بازار (جشنواره ها، سایت های معتبر، برنامه بازار و ... ) حداکثر2 سال گذشته باشد.

4 - ارایه دهنده اپلیکیشن ملزم به ارسال شرح علمی و فنی اپلیکیشن خود به صورت کامل است.

5- شرح علمی و فنی اپلیکیشن ارایه شده باید کامل و در برگیرنده جزییات لازم باشد. به طور مثال اگر اپلیکیشن محدودیتی در خصوص اجرا بر روی برخی از گوشی ها دارد، ضروری است توضیحات لازم در بخش توضیحات فارسی اپلیکیشن (در فرم مربوطه) ذکر شود.

6-     اپلیکیشن های ارایه شده باید فاقد مطالب غیر اخلاقی و مخالف با شرایط و قوانین کشور باشد. سایت ها و نرم افزارهای بارگذاری شده در وب سایت های فیلتر شده و هم چنین نرم افزارهای ناقض قانون کپی رایت امکان شرکت در جشنواره را ندارند .

 7-    امکان بهره­ گیری کامل از قابلیت ­های نرم افزار و یا اپلیکیشن (با هدف اجرا و تست) به صورت رایگان توسط دبیرخانه جشنواره وجود داشته باشد.

     تبصره 1: ارایه دهنده اپلیکیشن (ثبت شده در سایت جشنواره) تضمین می ­نماید که تمامی حقوق مالکیت فکری به او تعلق دارد. به عبارت دیگر متعهد می شود که اپلیکیشنی را که حقوق آن کاملا به او تعلق ندارد، در سایت جشنواره قرار ندهد.

    تبصره 2: تعیین سطح اپلیکیشن ارایه شده توسط تیم داوری صورت می پذیرد.

     تبصره 3: اپلیکیشن های ارایه شده در سطوح مشخص شده زیر با یکدیگر رقابت می نمایند:

              رده 1: سطح3 و 4

              رده 2: سطح  5 و 6

              رده 3: سطح  7

 

شاخص های ارزیابی:

 اپلیکیشنهای ارایه شده با شاخص های زیر مورد ارزیابی و مقایسه قرار میگیرند:

     - زیبایی محیط برنامه و گویا بودن نرم افزار

     - کاربردی بودن 

     - خلاقیت در اپلیکیشن

     - محتوای اپلیکیشن ارایه شده

     - برنامه نویسی و ایده تجاری موجود در اپلیکیشن

| نوشته نرجس امیری | تاریخ ثبت 1394/09/09 - 10:56 | گروه | آخرین ویرایش 1394/10/29 - 13:09 | 0 نظر | 1888 بازدید |
0 نظر
آخرین نظر: ندارد
نظر شما
نام
*
رایانامه
*
توضیح
*
 
 
Waiting در حال انجام عملیات...
دستورالعمل جشنواره

جوایز برگزیدگان ششمین دوره‌ی جشنواره جوان ایرانی، فکر ایرانی اهدا شد

اعلام نتایج ششمین دوره‌ی جشنواره جوان ایرانی، فکر ایرانی

داوری و اعلام نتایج جشنواره

درخواست تسریع در ارسال اپلیکیشنن

تغییر در دستورالعمل جشنواره

تمدید زمان جشنواره و افزایش موضوع‌های قابل پذیرش در جشنواره

برگزاری ششمین جشنواره جوان ایرانی، فکر ایرانی در پارک علم و فناوری استان سمنان

آغاز به کار دبیرخانه‌ی «ششمین جشنواره جوان ایرانی، فکر ایرانی»

تماس با ما

پوستر

دستورالعمل جشنواره

روزهای مهم

معرفی جشنواره

سومین و چهارمین دوره‌ی جشنواره

آموزش ثبت‌نام و ارسال مستندات

تیکت چیست؟

تفاوت تیکت در سامانه پشتیبانی با میزخدمت برخط (online)

چرا استفاده از سامانه پشتیبانی برخط؟ مزایای این سامانه چیست؟

راهنمای استفاده از سامانه پشتیبانی